El Clúster Gourmet de Catalunya, (www.cataloniagourmet.catha viatjat, juntament amb 21 altres clústers catalans, a Singapur en la missió de formació i benchmarking internacional de clústers organitzada per la Generalitat emmarcada en el programa Catalunya Clústers d’ACCIÓ.

Singapur 2

Durant una setmana, s’han mantingut reunions tant amb empreses, representants del govern de Singapur, centres tecnològics i agències econòmiques del país.

 

Amb un creixement econòmic del 2% el 2016, Singapur està considerat segons els rànquings internacionals com un dels països amb més facilitats del món per fer negocis. Compta amb el segon port del món amb més trànsit de contenidors i un pes de la indústria a l’entorn del 20% del seu PIB, amb oportunitats de negoci en els sectors de l’aigua, l’electrònic, el biomèdic i el químic.

 

Aquest 2016 s’han registrat 1.683 empreses catalanes que han exportat a Singapur, un 6% més que l’any 2015. Singapur és un hub per a l’entrada als mercats de la zona ASEAN (principalment Malàsia, Indonèsia, Singapur i Tailàndia), una zona.

 

En el sector agroalimentari, Singapur no té producció pròpia i depèn principalment dels seus països veïns per a la importació dels productes de consum local. Al pais hi conflueix una àmplia oferta gastronòmica de referència amb les cuines pròpies singapureses, indies, malàsies i xineses però també cuines de la resta del món. L’oferta s’estructura principalment en “food-courts” oberts al carrer i la gent cuina poc a casa.

 

Singapur 1

 

A nivell de producte gourmet, aquest és un mercat prou madur amb àmplia gama de productes (vins, olis, embotits…) però amb marge per a productes europeus novedosos. El packaging Premium és un clar valor del producte, sovint el producte es presenta com una joia.

 

Singapur 3