Carlit, l’empresa de Puigcerdà que elabora productes gastronòmics de la Cerdanya com el trinxat o el pa de fetge, ha presentat la seva aposta per una nova línia de negoci que fins ara no havia explorat: les foodtrucks.

 

L’acte de presentació ha tingut lloc al CETT, Campus de Turisme, Hoteleria i Gastronomia, adscrit a la Universitat de Barcelona. La divisió de consultoria del CETT (CETT Consultors) conjuntament amb el Grup de Recerca de Gastronomia, ha realitzat l’assessorament gastronòmic tant pel que fa a les 4 varietats de trinxat que oferirà la Trinxeta com respecte als processos operatius que tindran lloc a l’interior de la foodtruck.

 

El CETT i Artesanies Carlit són socis de CATALONIA GOURMET i aquest és un exemple exitós de col·laboració en la cadena de valor del gourmet.

 

Nan Ferreres, directora de l’Escola Tècnica Professional i dels estudis de gastronomia del CETT, ha destacat durant l’acte que “el projecte de la Trinxeta de Carlit és un cas d’èxit real de la transferència universitat-empresa aplicada”.

 

La Trinxeta es podrà veure en diferents activitats a pistes d’esquí durant l’hivern i també en concerts i fires de foodtrucks d’arreu de Catalunya.

 

Durant la presentació, a la qual han assistit Instagramers del sector del food style, s’ha presentat la imatge del personatge que dóna nom a la foodtruck: la Trinxeta. Des de www.trinxeta.cat el personatge explicarà en primera persona les aventures de la foodtruck per Catalunya.

 

El gerent de Carlit, Xavier Espuña, ha afirmat que “l’entrada al negoci de les foodtruck és per reforçar el posicionament de la marca de cara als consumidors de futur. Volem demostrar-los com en 2 minuts poden menjar verdura d’una manera sana i ràpida. Que fem el trinxat de manera tradicional no vol dir que menjar trinxat hagi de ser avorrit”.

 

Xavier Espuña ha afegit que si el projecte obté l’impacte de marca previst, es preveu ampliar la flota de foodtrucks de manera imminent.

 

L’entrada en la nova línia de negoci s’emmarca en el projecte Carlit 2020 que preveu 4 eixos de treball: remodelació de la fàbrica per ampliar capacitat de fabricació, arribar al consumidor final des de les xarxes socials, crear nous productes i crear nous canals de venda.

 

Trinxeta Carlit