Innovadores tècniques de cultiu són, en gran part, responsables que terceres generacions d’agricultors, com Joan Blanch i Rosa Muñoz prenguin el relleu familiar de collites de peres, pomes i nectarines a l’horta de Lleida.

 

Des de Fruita Blanch, aquests socis i productors mouen cada any 800.000 quilos de fruita dolça que bàsicament venen a l’engròs a escala estatal. En època de campanya de recol·lecta donen feina a unes 10 persones, però la resta de l’any, gestionen el negoci com dos socis autònoms.

 

El 2010 van decidir elaborar conserves. “Recuperant les receptes dels nostres pares i avis, obrint un petit obrador a la mateixa explotació, assenyala Joan Blanch. Van crear Melmelades i conserves Blanch SL.

 

Joan Blanch afegeix un moment clau quan feia ja dos anys que estaven presents en el mercat: El meu germà, que és soci d’un ‘estudi de disseny, em va proposar dedicar una inversió al disseny de la nostra marca i la imatge corporativa de Fruita Blanch.

 

Van apostar pel disseny per vestir amb una bona imatge el producte, i posicionar millor en el mercat. Van guanyar el premi Anuaria de disseny i tres premis Laus a la millor identitat corporativa; millor packaging, i millor tipografia.

 

Ara estem en unes 400 botigues, la majoria a Barcelona i la seva àrea metropolitana, sense intermediaris, declara Blanch.

 

Trobaràs tota la informació en el següent link: goo.gl/SDcQ9h

 

Fruita Blanch El Periódico

Text i fotografia: ELPERIODICO.COM