El Clúster Gourmet de Catalunya (CATALONIA GOURMET) ha organitzat la seva VI Jornada d’Immersió Estratègica a l’Hotel ALIMARA de l’Escola Hoteleria i Turisme CETT de Barcelona amb l’assistència de més de 50 empreses gourmet, destacant el repte estratègic de transmetre a un consumidor final en evolució la qualitat del producte gourmet català i el seu valor afegit.

 

Durant la jornada, els ponents han compartit amb els assistents models d’èxit i tendències del mercat.

 

Xavier Torrents de INNOVA PROJECTES (www.innovaprojectes.com) destaca que la gastronomia es “mou per escenaris” (la gent des del seu mòbil demana oferta del seu restaurant favorit a casa, etc.) que porta a diferents moments de consum i que la proposta de producte s’ha d’adaptar a aquesta realitat (fòrmules de productes “de la botiga a la barra”, èxit creixent concepte “gastrotapa”, producte petit que es pugui menjar a la barra). Com a tendències principals en la gastronomia, la flexibilitat, l’especialització, el pa i els acompanyants del pa, el producte de proximitat (km0), healthy i ràpid.

 

Ariadna Prats de AIGUA SANT ANIOL, empresa associada a CATALONIA GOURMET (www.santaniol.com)  comparteix amb els assistents l’estratègia exportadora de AIGUA SANT ANIOL animant a les empreses a internacionalitzar-se malgrat “es tarda dos anys en començar a vendre”, que no se n’ha de tenir por (a Google hi ha molta informació gratuïta per a començar), i que s’ha de mimar el producte en tots els canals (incloent xarxes socials) ja que qualsevol acció és una “finestra” a un possible importador que estigui buscant un producte de la nostra categoria o estigui seguint el que fem.

 

Marc Moreno de ACCIO (www.accio.gencat.cat) comparteix amb els assistents el Pla Acció Internacional 2017 amb el focus posat en els mercats potencials gourmet de: Austràlia, Estats Units, UK i Sudàfrica en els quals es faran accions concretes, algunes d’elles en col·laboració amb el Clúster Gourmet.

 

Mayte Expósito de IMAGO (www.imago-mc.com) exposa algun consell d’estratègia de màrqueting digital per a vendre més: la clau d’un bon CRM, la importància del diàleg amb el consumidor a les xarxes socials prioritzant els canals de comunicació amb el client “si no tens temps de fer-ho tot (blog, newsletter, xarxes socials), selecciona un, però fes-ho bé.

 

Josep Barceló de CAPRABO (www.caprabo.com) fa un repàs de la política del “lliure comprador” de CAPRABO i el seu enfoc cada cop més marcat en el producte local amb l’interès d’expandir les referències del producte de proximitat també a Barcelona.

 

Durant la sessió de la tarda, els assistents han participat en una dinàmica de grup amb objectiu de identificar reptes comuns i marcar linies de treball per a projectes del Clúster. S’ha destacat l’interès, entre altres per la:

  • Creació d’un catàleg conjunt de productes de CATALONIA GOURMET per a compartir esforços entre les marques associades.
  • Potenciar la marca CATALONIA GOURMET per a transmetre els valors dels productes gourmet al consumidor final.
  • Promoció col·lectiva en punts de venda i experiències gourmet en esdeveniments puntuals.
  • Creació d’un observatori del consumidor on conèixer les demandes dels mercats.

Banner IS 2017