El Clúster Gourmet de Catalunya supera els 40 socis i aposta per la promoció de la cultura gastronòmica

El Clúster Gourmet de Catalunya (CATALONIA GOURMET) aposta per a la promoció de la cultura gastronòmica, com s’ha manifestat durant la seva V Jornada de Immersió Estratègica organitzada al Hotel ALIMARA de l’Escola Hoteleria i Turisme CETT de Barcelona amb l’assistència de més de 50 empreses gourmet.

Amb la recent incorporació de l’empresa JUVÉ&CAMPS, CATALONIA GOURMET supera els 40 socis, empreses i institucions que treballen al sector d’alimentació gourmet. Membre del Programa Catalunya Clústers de la Generalitat, el Clúster compta amb el suport de ACC10 i en els últims dos anys ha crescut en nombre de socis i activitats posicionant-se com a referent del sector.

Durant la jornada, els ponents han compartit amb els assistents models d’èxit i tendències del mercat. ECOVERITAS, primer supermercat ecològic d’Espanya, ha confirmat que el mercat ecològic té camp per recórrer perquè a Catalunya el consum està per sota de la resta d’Europa i ha destacat les begudes vegetals i la carn fresca com a productes ecològics amb demanda creixent. ALIMMENTA ha presentat 5 tendències en alimentació saludable i ha remarcat la importància de l’acompanyament al consumidor. SIMON COLL ha presentat l’Espai Xocolata on es prima una experiència 360graus al visitant. NATRUS, sòcia del Clúster Gourmet, ha compartit la seva filosofia d’elaboració de producte gourmet amb presència a la gran distribució i les revistes CUINA I ART-E-SANS han valorat la importància de la proximitat, sostenibilitat i identitat dels productes gourmet.

GENERAL (1)

La jornada ha comptat amb la presència del Sr. Jordi Ciuraneta i Riu, Conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya que ha destacat la importància del sector gourmet dins la indústria alimentària a Catalunya.

El Clúster Gourmet de Catalunya compta amb representats de tota la cadena de valor (elaboradors, retailers, universitats, escoles de cuina, empreses de serveis al sector) i treballa des del 2010 en activitats i projectes de internacionalització, promoció de marca, innovació, observatori de consumidors, formació, etc. per a contribuir a la competitivitat del sector. Durant el 2016, desenvoluparà diferents projectes com una presència destacada a ALIMENTARIA 2016, una primera ruta gastronòmica de CATALONIA GOURMET i una plataforma e-commerce de productes gourmet.

La premsa se’n fa ressò

ARTICLELAVANGUARDIAIS2015